Veel gestelde vragen

Weg met zoete printjes en lieve plaatjes: de KidZ ImpulZ collectie is gewoon stoer, cool en heel handig!

Hebben jullie ook een winkel waar ik kan kopen/kijken?
Wij hebben geen winkel maar een kantoor in Loosdrecht. De meeste van onze producten worden elders in Nederland gemaakt in een productie-atelier. Van ieder product hebben wij echter wel een voorbeeld in Loosdrecht. Sommige producten hebben we altijd op voorraad waaronder de hoezen en band voor de Aankleedkussens, de Sack ’n Seats, de Feed ’n sleeps, de babytassen en de shoppers XXL.
Ik kan de kleur moeilijk bepalen.
Je kunt altijd, door een email te zenden aan info@kidzimpulz.nl, staaltjes opvragen van de kleuren waartussen je twijfelt. Wij zenden je deze dan toe waarna jij de daadwerkelijke kleuren kunt kiezen en kunt passen bij jouw interieur.
Ik kan de kleur moeilijk bepalen vanaf mijn beeldscherm, klopt dat?
Hoe je de kleuren ziet op je beeldscherm is afhankelijk van de beeldscherm instellingen. De werkelijkheid kan dus altijd afwijken van de kleuren op het scherm. Indien je twijfelt vraag dan bij ons staaltjes aan.
Kan ik ook staaltjes aanvragen?
Je kunt altijd, door een email te zenden aan info@kidzimpulz.nl, staaltjes opvragen van de kleuren waartussen je twijfelt. Wij zenden je deze dan toe waarna jij de daadwerkelijke kleuren kunt kiezen en kunt passen bij jouw interieur.
Kan ik, als ik besteld heb, nog wijzigingen doorgeven?
Als je het tijdig doet, bij voorkeur voordat de bestelling is betaald of uiterlijk 3 dagen na het plaatsen van jouw bestelling, kun je vanzelfsprekend nog wijzigingen aangeven. Als jouw bestelling is betaald, wordt deze direct in productie gegeven. Het zou dan ook kunnen zijn dat jouw bestelling reeds is vervaardigd of men daarmee is aangevangen.
Ik heb een bestelling geplaatst maar krijg geen bevestiging?
Het kan zijn dat je jouw emailadres niet correct is ingevoerd. Het systeem gebruikt het door jou opgegeven emailadres om de bevestiging naar toe te zenden. Per email kun je ons laten weten op info@kidzimpulz.nl dat je geen bevestiging hebt ontvangen. Wij passen, eventueel, het emailadres aan en zenden jou als nog de bevestiging toe.
Ik heb mijn bestelling eigenlijk sneller nodig dan de 10 werkdagen, wat is mogelijk?
Je kunt ons altijd vragen welke producten wij op voorraad hebben en je snel zouden kunnen leveren. Wellicht moet je dan het formaat en/of de kleur wijzigen maar het is het proberen waard om ons hierover te contacten.  
Ik zie een actiecode op het bestelformulier. Hoe kom ik hieraan?
Het veld actiecodes wordt gebruikt voor speciale acties die wij doen waarbij je een korting kunt krijgen. Deze worden gebruikt op bijvoorbeeld een beurs, in een advertentie of in een nieuwsbrief. Ook indien je een cadeaubon hebt gekregen, kun je hier de actiecode invullen waarna op jouw bestelling het bedrag van de cadeaubon in mindering wordt gebracht.
Ik twijfel tussen een ‘normaal’ speelkleed en een buitenspeelkleed. Wat zijn de verschillen?
Onze “normale” speelkleden, die geheel van nylon zijn, zijn prima zowel binnen als buiten te gebruiken. Zeker op het strand is dit kleed een uitkomst (en minder zwaar om mee te nemen). Nylon is goed schoon te maken met een vochtige doek of sopje. De meeste vlekken gaan er goed en makkelijk uit. Echter zijn moddervlekken en grasvlekken altijd lastige vlekken. Indien het kleed, vermoedelijk, ook op een natte, modderige ondergrond zal worden gebruikt, adviseren wij het buitenspeelkleed. Het buitenspeelkleed met de bizonyl onderlaag is een stuk zwaarder. Het materiaal weegt ongeveer 3 keer zoveel. Het buitenspeelkleed is moeilijker op te vouwen omdat het materiaal veel stugger en zwaarder is. De inhoud, vulling, is echter gelijk.
Ik wil graag een buitenspeelkleed in de maat L bestellen. Past deze ook in de shopper XXL?
Al onze speelkleden passen in de shopper XXL alhoewel de ene (maat S) er gemakkelijker in zal gaan en je nog ruimte over hebt om bijvoorbeeld de strandattributen mee te nemen, dan een speelkleed XL.
Hoe groot zal de borduring op het product komen?
De borduring is maximaal 4 cm hoog en 28 cm lang. Hoe langer de tekst is die je doorgeeft, hoe kleiner de letters zullen worden, hoe korter de naam, hoe groter (max.4 cm hoog) de borduring.
Waar zal de borduring geplaatst worden?
In principe hebben we de borduring voor onze producten vast gezet op een plaats bijvoorbeeld:
Boxkleed: midden
Speelkleed: linksonder in de hoek; schuin
Aankleedkussen: linksonder in de hoek; schuin
Mocht je een andere wens hebben, kun je ons dit altijd vragen.
Helaas is het niet mogelijk om de borduring in het midden van een speelkleed te plaatsen omdat het kleed niet in z’n geheel onder de borduurmachine kan.
Waarom moet ik de box van spijl tot spijl meten?
De maat van de box wordt door de fabrikanten meestal genomen van het onderbord. Echter tussen het onderbord en de spijlen zit vaak ook nog een centimeter ruimte. Wij vinden het zelf mooier als het boxkleed precies passend is en dus tegen de spijlen aanligt.
Mijn aankleedkussen XXL past niet op onze commode. Kan deze ook op een ander formaat worden gemaakt?
Omdat al onze producten per klant worden vervaardigd, is een afwijkend formaat ook mogelijk. De extra kosten hiervoor bedragen € 10,00. Het produceren van een afwijkend formaat kost meer omdat wij de mal niet kunnen gebruiken en het aankleedkussen handmatig moeten knippen.
Mijn commode is maar 50 cm, jullie aankleedkussen 55 cm?
Omdat onze aankleedkussens gevuld zijn met korrels zijn deze flexibel en kunnen wij je garanderen dat ook dit kussen gewoon op jouw commode past.
Ik wil graag een hoes bij het aankleedkussen bestellen, hebben jullie die ook voor deze aankleedkussens?
Voor onze aankleedkussens zijn speciale hoezen en banden ontwikkeld. De hoezen hebben elastiek en gaan er, net als bij een hoeslaken, geheel omheen. De banden ‘schuif’ je om het aankleedkussen heen. Hierdoor heb je in het risicogebied bescherming maar blijft het stoere (en de kleur) van het aankleedkussen zichtbaar.
Waaruit bestaat de cadeauverpakking?
Omdat onze product veelal volumieus zijn, was het vinden van een geschikte cadeauverpakking een hele opgave. We hebben uiteindelijk oranje zakken laten maken waar onze producten in kunnen. Een soort Sinterklaas verpakking voor het hele jaar!
Ik wil iemand graag een cadeau geven maar weet nog niet wat.
Misschien is het een idee om een cadeaubon aan te bieden. Deze vind je op onze website www.kidzimpulz.nl/enook/cadeaubon. De ontvanger kan dan op zijn of haar gemak iets op onze website uitzoeken en de cadeaubon inwisselen.
Kan ik ook onder rembours betalen?
Nee, wij leveren onze producten niet onder rembours. Je kunt kiezen uit betalen via Ideal of vooruitbetaling (zelf overschrijven).
Kan ik ook op rekening, met een acceptgiro betalen?
Nee, al onze leveringen vinden pas plaats nadat het bedrag door ons is ontvangen.
Kan ik ook met een credit card betalen?
Nee, deze optie is nog niet beschikbaar. De meeste webshops vragen ook extra geld als je met een creditcard betaald. Omdat wij dit niet aan onze klanten willen vragen maar de kosten voor het gebruik van creditcard betaling erg hoog zijn, hebben we hier vooralsnog niet voor gekozen.
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden en krijg ik hiervan bericht?
Je ontvangt een dag van te voren per email bericht dat jouw bestelling gereed is en zal worden verzonden. In de regel is dit maximaal 10-15 werkdagen na ontvangst van de bestelling en betaling. Echter zijn er ook een groot aantal artikelen op voorraad die wij binnen 5 werkdagen kunnen uitleveren waaronder banden en hoezen, shoppers, Sack ’n Seats en speelkleden in de maten M en L in 10 kleuren.
Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?
Ja dat kan. Onze vervoerder levert van maandag tot en met vrijdag. Indien je weinig of niet thuis bent op deze dagen, adviseren wij ook altijd om jouw bestelling bijvoorbeeld op je werk te laten afleveren. In het bestelformulier kun je aangeven of je een ander verzendadres wilt.
Ik heb een mail gekregen dat mijn bestelling verzonden is, maar het is nu 3 dagen later en ik heb nog steeds niets ontvangen en ook geen briefje in de bus gekregen? Wat moet ik doen?
Je kunt een mailtje zenden aan info@kidzimpulz.nl. Wij gaan dan in het systeem van de vervoerder uitzoeken waar jouw zending is afgeleverd of wat er mis is gegaan.
Op welke dagen vinden de leveringen plaats en met welke verzender?
Wij verzenden, voor de grote pakketten, met DPD. Kleinere voorraad artikelen worden in de regel met de TPG verzonden. DPD levert op werkdagen van maandag tot en met vrijdag. De TPG levert de zendingen van maandag tot en met zaterdag.
Mijn bestelling is wel op voorraad, op welke dagen wordt er dan verzonden?
Wij verzenden iedere maandag en donderdag de voorraad artikelen.
Ik wil mijn bestelling graag ophalen in Loosdrecht en zo verzendkosten besparen, kan dat?
Dat is afhankelijk van jouw bestelling. Geen voorraad artikelen worden bij onze productie unit elders in het land vervaardigd en van daaruit direct naar de klant toegezonden. Indien je jouw bestelling wilt komen ophalen, zal de productieunit het eerst naar ons kantooradres moeten zenden waarmee de verzendkosten toch zijn gemaakt. Voorraad artikelen echter kun je wel komen ophalen en daarmee kun je de verzendkosten uitsparen.
Kan ik producten ruilen en zo ja gedurende welke termijn?
In de regel kunnen producten natuurlijk worden geruild. Echter producten die speciaal voor jou op maat zijn gemaakt (bijvoorbeeld een boxkleed) of in 2 kleuren, of producten voorzien van een borduring kunnen niet worden geruild. Indien je een product wilt ruilen verzoeken wij je ons dit binnen 7 dagen na ontvangst van jouw bestelling via email te laten weten (info@kidzimpulz.nl). Binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling moet het product weer bij ons retour zijn waarna wij het aankoopbedrag zullen terugbetalen.
Waarom betaal ik weer portokosten als ik een product omruil?
Ook wij hebben twee keer verzend- of portokosten moeten maken.
Mogen alle producten worden geretourneerd?
Producten die speciaal voor jou op maat zijn gemaakt (bijvoorbeeld een boxkleed) of in 2 kleuren, of producten voorzien van een borduring, kunnen niet worden geretourneerd.
Ik heb mijn bestelling ontvangen en heb een klacht/Probleem. Wat doe ik nu?
Je kunt inloggen op onze site (www.kidzimpulz.nl/klantenservice) met je emailadres en bestelnummer.
Ik heb mijn bestelling al langere tijd in huis maar ben niet tevreden. Wat doe ik nu?
Het slimste is om dit toch aan ons te melden. Op onze producten geldt een garantietermijn van 1 jaar.
Wat is de uiterste termijn waarbinnen ik mijn bestelling mag ruilen/retourneren?
Indien je een product wilt ruilen verzoeken wij je ons dit binnen 7 dagen na ontvangst van jouw bestelling via email te laten weten (info@kidzimpulz.nl). Binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling moet het product weer bij ons retour zijn waarna wij het aankoopbedrag zullen terugbetalen.
Ik krijg van jullie een mail met een klanttevredenheidsonderzoek. Moet ik hieraan meewerken?
Vanzelfsprekend is dit niet verplicht. Wij vinden het echter wel erg fijn zodat wij onze dienstverlening kunnen optimaliseren en/of kunnen reageren op antwoorden. Het kost maar enkele minuten en je doet ons er een groot plezier mee..
Mijn aankleedkussen of zitzak wordt wat leeg. Wat kan ik hier aan doen?
De aankleedkussens, zitzakken en Seat ’n Sleeps zijn gevuld met polystyreenkorrels. Deze bestaan voor 80% ! uit lucht. Door het gebruik wordt de ‘lucht’ minder en voelt het kussen minder vol (alhoewel dezelfde hoeveelheid korrels er in zitten). Het is dan ook raadzaam om af en toe een navulling te bestellen en hiermee je product weer bij te vullen. Dit kun je vinden op onze website www.kidzimpulz.nl/enook/navulling.
Ik heb vlekken op mijn aankleedkussen. Hoe kan ik deze het beste schoonmaken?
Je kunt het aankleedkussen goed schoonmaken met een vochtige doek en/of een sopje. Omdat het product van nylon is (en dus tegen een stootje kan) kun je zelf hardnekkige vlekken met een schuursponsje te lijf gaan. Sinds kort hebben wij ook een product gevonden van HG (tuinmeubelreiniger) waarmee de vlekken er ook goed uitgaan. Het best onderhoud is toch om direct bij het constateren van de vlek deze direct af te nemen met een vochtige doek of een ‘billendoekje’. Het aankleedkussen kan niet in de wasmachine. Omdat tussen de polystyreenkorrels die in het kussen zitten, vocht gaat zitten, kan het aankleedkussen van binnen niet goed drogen.
Ik heb vlekken op mijn speelkleed (of boxkleed). Hoe kan ik deze het beste schoonmaken?
Een speelkleed of boxkleed zou je in de wasmachine kunnen wassen. Echter zijn de meeste wasmachines niet groot genoeg. Mocht het je toch lukken om deze in je wasmachine te krijgen, zorg dan dat deze niet te veel in de trommel zit gepropt waardoor het water en wasmiddel nog niet bij de vlekken kunnen komen en je de kans loopt dat het kleed scheurtjes oploopt in de trommel. Een andere, betere optie zou dan ook zijn om het speelkleed in het bad te wassen.
Hoe kan ik zelf zien wat de status is van mijn bestelling?
Wat betekent de betaalstatus Ideal open?
Wij hebben van Ideal doorgekregen dat jouw betaling via Ideal (nog) niet accoord is gekomen. Je krijgt van ons hierover altijd een mail. Het kan zijn dat jij op het bankafschrift wel de betaling terugvindt. Er kan dan iets fout zijn gegaan met de terugkoppeling van Ideal. Als je ons dit laat weten, corrigeren wij de status. Mocht
Wat betekent de betaalstatus factuur open?
Jij hebt in het bestelformulier gekozen om de bestelling vooruit te betalen (via je eigen internetbankieren of via een overschrijving). Deze betaling is door ons nog niet ontvangen. Zodra deze is ontvangen, ontvang je hiervan per email bericht van ons.
Wat betekent de orderstatus nieuw?
Wat betekent de orderstatus in productie?
Wat betekent de orderstatus uit voorraad?